Wednesday, January 20, 2016

Nieuw-Zeeland | Auckland

Wauw, wat is het hier ontzettend mooi zeg! Hier een reisverslagje vanuit Auckland! 17-1-2016 zijn we aangekomen in Hong Kong. We hebben daar een tussenstop gehad van een aantal uur, maar dit was net te kort om van het vliegveld af te gaan. Onze planning was om naar het mooiste uitzichtspunt van Hong Kong te gaan, maar we hebben vertraging gehad vanuit Amsterdam omdat er een vrouw te veel had gedronken, onwel werd en vervolgens het vliegtuig moest verlaten. Hierdoor hadden we dik 2 uur vertraging! Ook was het in Hong Kong erg mistig dus van het uitzicht hadden we waarschijnlijk niet veel gezien! Misschien de terug reis nog;)Ons hotel in Auckland ligt midden in het centrum dus we doen alles wandelend. Eerst hebben we de haven bezocht en daarna lekker veel geslapen..want ja die jetlag was er wel;) Rutger was van mening dat het zondag was en ik dacht maandag..het bleek dinsdag te zijn;)De 2e dag zijn we met een bootje naar Devonport gegaan en hier zijn we omhoog gewandeld naar North Head en vervolgens nog naar Mount Victoria, een erg mooi uitzichtspunt. Ook hebben we langs het strand gewandeld. Voordat we de boot weer terug namen hebben we nog even wat heerlijke Devonport chocolaatjes gescoort;) Het weer is hier super! 25 graden en zonnig.

Nadat we terug kwamen uit Devonport zijn we even gaan opfrissen in het hotel en zijn we richting de grootste vulkaan van Auckland gewandeld. Hier heb je echt een prachtig uitzicht en zie je een hele grote krater. We hebben aardig wat gewandeld en alles is hier stijl omhoog en naar beneden dus we namen de bus terug naar het centrum. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een international foodcourt en morgen gaan we weer verder met onze droomreis! I'll keep you posted! Liefs Rosa